نا گفته های دوبیتی های بابا طاهر عریان همدانی در عشق به اهل بیت علیهم السلام


در دوبیتی های باباطاهر همدانی به وفور به اشاره هایی به رویدادها و حوادث تلخ و شیرین زمانه و و نیز اشاره هایی به آیات و روایات و همچنین به وجود مبارک اهل بیت اطهار علیهم السلام بر می خوریم که دقت به آنها در خور توجه است و لذا شایسته است که در تحقیقات ادبی و عرفانی به این دسته از اشعار بر جای مانده از یک شاعر بزرگی مانند بابای پیر همدانی توجهی دوچندان شود تا حاصل میراث گذشتگان برای امروز و آیندگان از دستاوردهای علمی و تاریخی و معرفتی و احیانا قرآنی و عرفانی برخوردار بوده باشد. و لذا در این نوشتار ...

گوگل کروم فارسی : چگونه گوگل کروم را فارسی کنیم؟

گوگل فارسی : چگونه گوگل کروم را فارسی کنیم؟ گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای می باشد که کارکردن با آن بسیار ساده و راحت می باشد. این مرورگر برای همه دستگاه ها با نسخه های متفاوت وجود داشته است و ویژگی های مثل سریع ، ایمن و ساده بودن آن سبب محبوبیت این اپلیکیشن شده اند.

یکی از ویژگی های این مرورگر تایپ کمتر می باشد به گونه ی که می تواند جستجوهای را به شما پیشنهاد بدهد و در تکمیل کردن نشانه های وب می تواند به شما کمک کند. همچنین دیگر لازم نیست نگران فراموشی گذرواژه ها باشید چون این مرورگر می تواند به صورت ایمن گذرواژه هایتان را برای شما ذخیره کند. شما می توانید از سایت گوگل کروم این نرم افزار را دانلود نمایید.  ادامه مطلب ...

کلاچ اتوماتیک چیست ؟ راهنمای خرید کلاچ اتوماتیک

کلاچ اتوماتیک چیست ؟ راهنمای خرید کلاچ اتوماتیک : ترافیک یکی از مواردی می باشد که این روزها تقریبا برای همه ی افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند،به امری عادی تبدیل شده است.

قطعا شما هم برای تان پیش امده که ساعت ها در ترافیک مانده باشید و این موضوع زمانی شما را بسیار کلافه می کند که گیربکس اتوماتیک در خودروی شما وجود نداشته باشد و شما مجبور شوید که به صورت مداوم پای خود را روی کلاچ خودرو بگذارید.  ادامه مطلب ...

آموزش مشاهده کد IMEI در گوشی های هوشمند

آموزش مشاهده کد IMEI در گوشی های هوشمند : امروزه پیشرفت تکنولوژی به گونه ی بوده است که ما می توانیم به سادگی بسیاری از کارهای خود را به وسیله ی گوشی های هوشمند انجام بدهیم همچنین نحوه ی برقراری ارتباط بسیار راحت تر از گذشته شده است. استفاده از گوشی های هوشمند در چنین شرایطی این نیاز را ایجاد می کند که ما در مورد مسائل مختلف گوشیها اطلاعاتی را بدانیم.

کدهای USSD به کاربر کمک می کنند تا کارهای مختلفی را به وسیله ی آن انجام بدهند. مثلا شما می توانید به وسیله ی این کدها سخت افزار گوشی تان را تست کنید که البته در زمان خرید گوشی این کدها بسیار کاربردی تر و لازم تر هستند.

کد مخصوص چک نمودن شماره سریال گوشی

می توان اینگونه گفت که شماره IMEI یا MEID به عنوان یک شناسه در تلفن همراه است که این شناسه برای هر دستگاهی به صورت منحصر به فرد در نظر گرفته شده مثل کد ملی انسان ها.

برای اینکه از هر گونه استفاده سارقان گوشی های همراه جلوگیری شود و همچنین خریداران در زمان خرید از اصل بودن گوشی اطمینان پیدا کنند می توانند پیش از خرید سریال ۱۵ رقمی IMEI گوشی را که در ۴ قسمت قابل مشاهده است را با یکدیگر مطابقت بدهند.

این شماره سریال را می توانید از روش های زیر مشاهده کنید:  ادامه مطلب ...

آیا با فواید گیاه آلوئه ورا در سلامتی پوست و رشد مو آشنا هستید؟


آیا با فواید گیاه آلوئه ورا در سلامتی پوست و رشد مو آشنا هستید؟

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق گرم سیر رشد می کند. به خاطر خواص دارویی بسیار فراوانش، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ویتامین و مواد دارویی برای رشد و سلامت مو بسیار مفید است. ارتباطی علمی بین خواص آلوئه ورا و درمان و جلوگیری از ریزش مو یافت نشده است.

در این مقاله مزایای دیگر آلوورا برای مو و پوست را بررسی می کنیم. بر اساس مطالعات تخصصی درباره پوست و مو می توان گفت که رشد متوسط مو در هر ماه یک سانتی متر است. شامپو ها و دیگر محصولات بهداشتی مو اثرات قابل توجهی بر رشد مو نداشته اند، برخی معتقدند این عدم اثر به دلیل ویژگی های ژنتیکی و شرایط سلامتی افراد می باشد.

آلوئه ورابه نظر می رسد آلوئه ورا به دلیل مواد تشکیل دهنده اش برای ریزش و تقویت مو مفید است، این مواد شامل ویتامین ها، اسید آمینه های ضروری، مواد معدنی مانند مس و روی، که برای رشد مو مهم هستند , استروئیدهای گیاهی , اسیدهای چرب می شود.

این گیاه پر خاصیت، نقش مهمی در تجارت دارد. در سال ۲۰۰۴، فروش محصولات زیبایی، مواد غذایی و دارویی حاوی آلوئه ورا در صنعت سود ۱۱۰ میلیاردی به همراه داشتند. آلوئه ورا  محصولی طبیعی بوده و عوارض جانبی کمی دارد، به طوری که مردم بدون دانش علمی می توانند با خیال راحت آن را امتحان کنند.

آلوئه وراتحقیقات انجام شده درباره آلوئه ورا به صورت زیر خلاصه می شود :

۱) باعث بهبودی سریع سوختگی می شود.

۲) در درمان دیابت در سطوح اولیه مفید است.

۳) دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتری است.

۴) از پوسیدگی و تیره شدن دندان ها جلوگیری می کند.

۵) درد و التهاب زخم های دهان و زخم های پوستی را کاهش داده و در درمان آن ها کاربرد دارد

۶) باعث افزایش حرکات گوراشی شده و یبوست را کاهش می دهد.

۷) از چین و چروکی پوست جلوگیری کرده و شادابی و جوانی پوست را حفظ می کند.

۸) باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود.

۹) در درمان بیماری های لثه مفید بوده و خون ریزی لثه را کاهش می دهد.

و در آخر با قطعیت می توان گفت هنوز گیاهی همانند آلوئه ورا با خواص دارویی فراوان و عوارض جانبی کم یافت نشده است، دانشمندان توصیه می کنند از این گیاه جادویی حداقل هفته ای یک بار به صورت خوراکی استفاده کرده و همچنین استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی آلوئه ورا برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد.